18 czerwca 2019

PRZEDSTAWIAMY NIEBEZPIECZEŃSTWA NIEBIESKIEGO ŚWIATŁA

500 lat temu dostosowaliśmy się do światła i mocy Słońca. W nocy używaliśmy tylko minimalnego oświetlenia, od ognia, świec itp. A kiedy odpoczęliśmy, ciemność zapewniła środowisko dla spokojnego snu.

Nasze ciało jest genetycznie przystosowane do niefiltrowanego światła słonecznego, składającego się z około 1500 długości fal, w tym pełnego zakresu kolorów – czerwonego, niebieskiego, fioletowego, zielonego, pomarańczowego, fioletowego i żółtego.

W rzeczywistości niektóre formy naturalnego światła barwnego mogą mieć bardzo pozytywny wpływ. W jednym artykule dr Josepha Mercoli – „Twoje ciało potrzebuje pełnego spektrum zdrowia”, mówi: „… białe światło o pełnym spektrum zwiększa krążenie krwi i produkcję przeciwciał, a także ma działanie przeciwzapalne… czerwone (pełne spektrum) czerwone światło Stosuje się go w leczeniu zaburzeń pigmentacyjnych związanych ze starzeniem, choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego, porażenia mózgowego, niedoczynności tarczycy, zaburzeń funkcji poznawczych po uszkodzeniu mózgu, cellulicie i fibromialgii. ”

Jednak w naszym współczesnym świecie obecność sztucznego światła jest niezwykle potężna. Dr Jack Kruse, szanowany neurochirurg i dyrektor generalny Optimized Life, mówi: „… przeżyliśmy całe życie 500 lat temu. Obecnie wszystko jest sztuczne, począwszy od świateł… ”

Niestety, nie spędzamy naszych dni na świeżym powietrzu, ponieważ większość z nas siedzi w naszym biurze. Większość mieszczan nie ma już naturalnego instynktu, by regularnie szukać słońca. Obecnie patrzymy na najnowsze wiadomości z mediów społecznościowych na naszym komputerze, w których niebieskie światło pochodzi z tych urządzeń w nienaturalnej ilości. Telewizja jest również świetnym źródłem niebieskiego światła, ale ponieważ zazwyczaj patrzymy dalej, nie stanowi to problemu.

W ciągu dnia niebieskie światło (zwłaszcza ze Słońca) poprawia nasz nastrój i pomaga skupić się. Niebieskie światło może skutecznie leczyć trądzik i niektóre bakterie oporne na antybiotyki, takie jak MRSA. Niektóre badania 1 sugerują, że urządzenia do terapii światłem niebieskim pomagają zmniejszyć depresję.

Jeśli jednak wieczorem wpadniemy w niebieskie światło, ma to katastrofalny wpływ na nasze ciało, ponieważ zaburza nasz rytm dobowy. Rytm okołodobowy nakazuje naszemu organizmowi spać, jeść i budzić się oraz reguluje wiele procesów naszego ciała. Ten system, znany jako „zegar biologiczny”, jest pod silnym wpływem temperatury i światła słonecznego. Ponadto zakłócenie rytmu dobowego może przyczynić się do rozwoju przewlekłej bezsenności i wielu chorób przewlekłych, takich jak cukrzyca, otyłość, choroby serca i nowotwory.

W nocy niebieskie światło emanujące z naszego komputera, telefonu i tabletu bije nasze ciało – ponieważ uważa, że ​​jest ono dzienne – i zakłóca nasz cykl przebudzenia. Ponadto melatonina (hormon, który pomaga kontrolować cykle czuwania i snu) może wpływać na funkcjonowanie naszego szyszynki – zmniejszając lub nawet zatrzymując produkcję hormonów. Ma to poważny wpływ na jakość naszego snu.

I to jeszcze nie koniec. Niebieskie światło może również mieć negatywny wpływ na nasze mitochondria (komórki wytwarzające ATP w komórkach). Wszystko to wywodzi się z pracy Otto Warburga na przełomie wieków (który nawiasem mówiąc otrzymał Nagrodę Nobla za Operację Raka). Zbadał, w jaki sposób światło wpływa na prawidłowe funkcjonowanie mitochondriów, wpływając w ten sposób na produkcję energii w postaci ATP, a ostatecznie na funkcjonowanie wszystkich naszych komórek.

Jak światło wpływa na produkcję energii w naszych mitochondriach? Dr Kruse wyjaśnia to w następujący sposób:„… 600 milionów lat temu musieliśmy opracować system komunikacji oparty na świetle i wodzie, który umożliwiłby komunikację DNA jądrowego i mitochondrialnego… światło słoneczne może reagować w komórkach tylko z elektronami. Im więcej posiadasz elektronów, tym większa szansa, że ​​twoje ciało będzie w stanie wykorzystać energię światła słonecznego do budowy zaawansowanych struktur … nasze elektrony są w stanie pracować z pełnym spektrum światła słonecznego, projektując … Kiedy te elektrony wejdą w ekscytujący stan fotoelektrycznego efektu światła słonecznego … elektrony przechodzą przez wewnętrzny mitochondrialny membrana. Im szybciej się poruszasz, tym szybciej obraca się enzym ATPaza, im większe pole magnetyczne, tym więcej masz energii. I to nie tylko że życie opiera się na zdrowiu… prawie 80% chorób wiąże się ze zmniejszeniem mitochondrialnego przepływu energii. Dlatego zarówno otyłość, cukrzyca typu 2, choroba Parkinsona, jak i choroba Alzheimera są zarówno przyczyną napięcia, jak i spowolnienia… ”

Ale co z tymi, którzy mieszkają w miejscu, które nie ma wystarczającej ilości słońca? Odpowiedź dr. Kruse’a brzmi: „… DHA (który najczęściej występuje w oleju rybnym) odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu receptorów znajdujących się naprzeciwko. Najwyższe stężenie DHA występuje w centralnym układzie podwzgórzowym siatkówki, który jest przyłączony do receptora leptyny w podwzgórzu. Jeśli masz zbyt dużo niebieskiego światła – ponieważ siedzisz przed komputerem lub pracujesz na giełdzie w Chicago – potrzebujesz więcej DHA, ponieważ niebieskie światło niszczy DHA w tym przewodzie.

Kiedy umieścisz laptopa na kolanach lub telefon komórkowy w kieszeni, geny zegara w tym obszarze zaczynają wirować znacznie szybciej, co prowadzi do braku równowagi. Kluczem do DHA jest świadomość tego: potrzebujesz więcej w swoim oku, aby ten zegar mógł się szybciej obracać. Co zasadniczo robi DHA? Przekształca światło słoneczne w napięcie elektryczne DC. Najważniejsze jest to, że potrzebujesz światła o niższej częstotliwości, aby przyspieszyć zegar, a DHA to związek, który może go zapewnić… ”

Najłatwiejszym i najskuteczniejszym sposobem odfiltrowania niebieskiego światła w nocy jest noszenie bursztynowego obiektywu. Gogle te mogą poprawić jakość snu i promować normalną produkcję melatoniny nawet pod wpływem światła niebieskiego.

Właśnie o tym mówi artykuł w New York Times:

Czy możesz lepiej spać z pomarańczowymi soczewkami?

KATE GALBRAITH

  1. 7 KWIETNIA, 0:01

„13-letni chłopiec, opublikowany w sierpniu, opublikowany w The Journal of Adolescent Health, szwajcarskie badanie, pokazał, że chłopcy przez tydzień mieli pomarańczowy obiektyw, który jest dobrze znanym urządzeniem filtrującym niebieskie światło i może zapobiec tłumieniu produkcji melatoniny – byli „o wiele bardziej śpiący” niż kiedy nosili przezroczystą soczewkę. Chłopaki, zgodnie z dobrymi obyczajami nastolatków, wpatrywali się w ekran przez kilka godzin przed snem, a ich wyniki były monitorowane w laboratorium.

Wieczorem lepszym wyborem jest ciepłe białe światło niż żarówki LED z zimnym białym światłem. Zaleca się również używanie czytników ebooków, które nie mają podświetlenia.

Jest to popularna metoda instalacji programu Iris na twoim komputerze – ten program może dostosować temperaturę barwową ekranu, a tym samym ilość niebieskiego światła wpadającego do twoich oczu. Iris jest zintegrowany z systemem graficznym, dzięki czemu można zmniejszyć ilość niebieskiego światła w podświetleniu monitora. Dzięki temu możesz pracować nawet wieczorem bez konieczności radzenia sobie z niszczącym działaniem niebieskiego światła na oczy podczas patrzenia na ekran.

Zaleca się również zakupienie pomarańczowej lub czerwonej lampki do czytania lub użycie świecy, aby stworzyć kojące środowisko wieczorne. Spróbuj wyłączyć wszystkie światła na kilka godzin przed pójściem spać i upewnij się, że sypialnia jest bardzo ciemna.

Podsumowując, jeśli wyrzucisz niebieskie światło z otoczenia w nocy, może ono potencjalnie ułatwić dotarcie do krainy snów i zmniejszyć ryzyko rozwoju wyżej wymienionych chorób przewlekłych. Ładne sny!

referencje:

  1. Strong, RE, BK Marchant, FW Reimherr, E. Williams, P. Soni i R. Mest. „Leczenie wąskopasmowe światłem niebieskim sezonowych zaburzeń afektywnych u dorosłych i wpływ dodatkowych objawów niesezonowych”. Depresja i lęk. 2009. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19016463.

Link: https://drpompa.com/cellular-health/exposing-the-dangers-of-blue-light/

Dodaj komentarz